الگوریتم پاندا دستگاه لیزر

این الگوریتم دستگاه لیزر یکی‌از مهمترین , موثر ترین و البته یکی خطرناک ترین الگوریتم های گوگل است که خیلی از وبسایت ها که‌این الگوریتم دستگاه لیزر را جدی نگرفتند الان زمان خود را در زندان گوگل سپری می کنند و بسیار نادم و پشیمان هستند .
نوشته‌علمی ای با مسئله : چه‌گونه از پنالتی گوگل خارج شویم می‌تواند به شما کمک کند

الگوریتم پاندا تمام تمرکز خود را بر روی محتوای وبسایت ها گذارده و تارنما هایی دستگاه لیزر که محتوای بی کیفیت و یا این که اسکن در تارنما خود ساخت می کنند , دستگاه لیزر موجب ناراحتی و بعضی اوقات نیز موجب عصبانی شدن این پاندای کریم میشوند .
چرا الگوریتم پاندا به‌وجود آمد؟

خب همان طور که باخبر میباشید قبلی از الگوریتم پاندا ( گذشته از سال ۲۰۱۱ ) , گوگل الگوریتمی به عنوان کافئین دستگاه لیزر را معرفی کرده بود و شعار آن این بود : ” محتوای طولانی تر , خوبتر ” ( البته این شعار هیچوقت توسط گوگل تایید و یا تکذیب نشده و صرفاً یک تئوری تجربی است ) . اما بعد از مدتی فضای وب مملو‌از محتوا شد که خیلی از این محتوا ها بی کیفیت بودند و دستگاه لیزر در آن زمان نیز بازار اسپمر ها ( ربات هایی که صرفاً برای کسب درجه عالی در گوگل , محتوا ساخت می کردند که اکثر این محتوا ها از کیفیت مطلوبی برخوردار نبودند ) داغ بود .

پس از مدتی خزانه اطلاعاتی گوگل آکنده از داده ها شده بود که خیلی از این داده ها بی کیفیت بودند و این رخداد منجر شده بود که مدیریت صفحه های و محتوای آنان برای ربات های گوگل مشقت بار شود به همین خاطر نیز گوگل تصمیم گرفت که با رو نمایی از الگوریتم پاندا بدین غائله خاتمه دهد .
آپدیت پاندا

آپدیت پاندا در ابتدا , برای غربال کردن محتوا و متن‌ها بی‌کیفیت و بی‌ارزش طراحی شد . وقتی این نرم‌افزار برای نخستین دفعه در فوریه‌ی سال ۲۰۱۷ عرضه شد , وب‌سایت‌هایی که دستگاه ایران روتک لیزر را استخدام می‌کردند و حجم وسیعی از متن‌ها بی‌کیفیت را تولید می‌کردند , و همینطور وب‌سایت‌هایی که هر مدل مقاله‌ای را آزادانه به اشتراک می‌گذاشتند را شناسایی و غربال می‌نمود . این نرم‌افزار به‌طور مشهود , بینش موجود را نسبت به بازاریابی محتوا در حوزه‌ی دستگاه لیزر و چه بسا فراتر از آن , در کل رشته‌های بازاریابی آنلاین , تغییر تحول اعطا کرد . پس‌ازآن دیگر نویسندگان بدون چاره نبودند تنها به تدوین کردن متن‌های طولانی و بی‌کیفیت بپردازند , بلکه هدف خود را بر بالا بردن کیفیت محتوا متمرکز ساختند .

پاندا شایع ترین نوع مجازات گوگل است که تقریباً به نوعی گربیان تمام سایت ها را میگیرد . اگر چه اخیراً وب سایت گوگل , پاندا را جزئی از مجازات های خود نمی داند و از آن تحت عنوان “ الگوریتم کیفیت ” یاد می نماید . الگوریتمی که کیفیت کلی سایت شمارا باز‌نگری می نماید .

در صورتیکه الگوریتم پاندا تشخیص دهد که تارنما شما محتوایی کیفیت عالی پائین ایجاد می نماید , موتور گوگل امتیاز پائینی برای کیفیت کلِ وب سایت شما در حیث می گیرد . این دستور منجر میگردد که شما به رنج بتوانید در رنکینگ موتور جستجو گر گوگل قرار بگیرید . این “ الگوریتم تعدیل کنندۀ درجه ” میتواند به شدت بروی رتبۀ وبسایت تاثیر بگذارد و سبب کاهش شدید ترافیک تارنما شود .

برای همین است که گوگل پاندا , مجازاتی است که بروی رتبۀ همۀ کلمه ها حیاتی اُرگانیک وب سایت تان اثر می گذارد . به‌این نوع مجازات Site – Wide گفته می گردد , بدین مفهوم که در صورتی در قسمتی از سایت خویش مشکلی به وجود بیاید , مجازات گوگل برای کلِ تارنما در نظر گرفته میشود نه برای یک لینک یا این که یک صفحه . چنانچه که وبسایت تان به وسیله گوگل پاندا مجازات شود , متوجه تغییرات زیر خواهید شد :

ترافیک وبسایت با نزولی شدید , اما تدریجی روبرو میشود که در نهایت روندی اثبات پیدا می کند .
تمام صفحه های وب سایت تان با نقص‌ رنکینگ روبرو خواهند شد . ( علی رغم تمام بک لینک هایی که برای آنان تهیه کرده اید ) .

تارنما تان در جستجوی بعضا لغات کلیدی مشخص و معلوم در نتایج گوگل نشان داده خواهد شد , اما خیر به صورت سابق! احتمالاً بتوانید دستگاه لیزر تارنما تان را برای بسیاری لغت ها مهم در کاغذ ۲ یا این که ۳ پیدا نمایید .
تجربه نشان داده است بعداز این که گوگل چند دفعه آپدیت شود , وبسایت شما به مرتبه های پائین تر تنزل می نماید . ( گوگل به صورت مداوم دستگاه لیزر در هم اکنون بالا بردن کیفیت استاندارد خود هست . بدین معنا که در صورتیکه الگوریتم های گوگل سایت شما را نپسندند , در طول زمان مقام سایت شما بدتر خواهد شد ) .